lørdag 16. mai 2009

Fargelegging Twinkling H2o

I Ett Trykk nr. 1 i år hadde jeg laget en tutorial med hvordan fargelegge motiv med Twinkling H2o. Har helt glemt å legge denne ut. Tror faktisk jeg har ett par til bildeserier med fargelegging....om jeg finner dem igjen på pc-en da.

Utstyrsliste:

Twinkling H2o
Akvarellpensel - tynn.
Canson Akvarell-ark - 200g.
StazOn - Timber Brown.
Stempel som kan fargelegges.
Tørkepapir - til å tørke av overflødig vann/maling på penselen.
Kritt - har her kun brukt dette til roser i kinnet.



Mal først rundt selve motivet med den bakgrunnsfargen du vil ha. Her har jeg brukt Sandollar. Mal først helt inntil motivet, for så å dra det utover med vann, bit for bit. Da blir fargen mørkest inntil selve motivet, for så å bli svakere og svakere mot kantene av arket.



Fortsett så med hudfargen, Natural Linen. Bruk mest farge der du vil ha skygge, og dra utover hele partiet med vann. Prøv å male ett og ett felt, for å få mest mulig jevn farge og å unngå vannkanter som viser når det tørker.



På håret har jeg brukt 2 forskjellige farger, for der vil jeg ha litt større kontraster. Først har jeg malt med den mørkeste, Nutmeg, der jeg vil ha mest skygge og mørkere partier.



Så går jeg over med den lyseste fargen, Sandollar. Bruk da mye vann, og løs opp det som allerede er malt, og bland forsiktig slik at du får en jevn overgang mellom de to fargene.



Fortsett på samme måte som håret med resten av feltene på motivet, med 2 forskjellige farger. På fuglen har jeg brukt Ginger Peach ….



og Yellow Rose.



På vingene har jeg brukt Summer Breeze ….



og Icicles.



På kjolen har jeg brukt Sky Blue …..



og Summer Breeze.



Helt til slutt har jeg hatt litt rosa kritt på kinnet.



Stempler: The Artful Stamper - “James” Tekst - Kort og Godt Hobby
Papir: Bazzill - mørk og lys turkis. Pyntepapir - ukjent.
Annet: Selvlaget pyntenåler, eye-pin, perler, bradrammer, blå blomster skjellknapper, store brads - alt sammen fra Kort og Godt Hobby. Stikles - Patina


8 kommentarer:

Nancy sa...

Tusen takk for fin tutorial:O) Du er kanon flink!
Kos deg i morgen.
Klem, Nancy.

Hanne sa...

Kjempefin tutorial og et nydelig kort!

Ønsker deg en fin 17. mai helg!
Klem Hanne

Sissen sa...

Alltid kjekt med litt bruksanvisning, og fint kort :)

Anita Thorsen sa...

Kjempefin trinn for trinn og kortet som jeg fikk til bursdagen min er nydelig!!

Klem

Daniel August sa...

Takk for flott tutorial! ;P

Mvh
Daniel

Ingvild Bolme sa...

Ja, du er så flink Ruth, alt du lager er alltid like flott. Og på steg-for-steg er du helt utrolig flink! Jeg har masse å lære av deg, så her er det bare kjekt å kikke inn.
Håper ellers alt står bra til, og gleder meg til å se noen oppdateringer ;-)

Bibbi sa...

Takk for en flott tutorial!!

Janne sa...

"Helle dussen" det var bare et skjønt kort,kjekt når du viser steg -for-steg.
Takk for at følger min blog!
Janne

Sider