mandag 20. mai 2013

Tørker støv av bloggen nok en gang....

....det er vel ikke akkurat første gangen jeg har måttet gjøre det *kremt*

I går ble nok ett av mine tantebarn konfirmert. Denne gangen var det Rune sin tur. Vi hadde en fantastisk flott dag med sol og sommervarme (nesten litt for varmt...men....vi klager IKKE!). Mye god mat, kaker, godt selskap og mye latter og morro.

Det er sjelden vi er samlet hele familien og derfor er disse dagene blitt så verdifulle på mange måter :)

Det virket som konfirmanten selv også var veldig fornøyd med dagen, han hadde forresten selv, med litt hjelp av storesøster, laget desserten som var varm sjokoladekake med is.

Tante hjalp litt til med invitasjoner, lys, bordkort, printing og redigering av sanger samt en eksplosjons-eske fra meg og tante Anne Kari med familie fra Bergen.


 Som bordkort brukte vi små pute-esker. Bilde er fra en fisketur da konfirmanten var liten. Fisking og fotball er noen av interessene hans. Og fotballene er sjokoladekuler som lå inni alle bordkortene. De små bling-stjernene er fra Kort & Godt Hobby.






Lysene er bare dekorert med servietter og varmluftspistol. Enkelt og flott.


 Eksplosjons-esken sett ovenfra. 
Har fått lagt inn en del detaljer som sier litt om interessene til nevøen min. 
Fotball, sykling, fisking, sjøliv. 

Flua er etter morfar og fotballen er knapp fra mormor sitt sy-skrin kledd med sjokoladepapir fra forballene som ble brukt til bordkortene.










4 kommentarer:

Jonna sa...

Så kjekt å finne en støvfri blogg igjen :-)
Kjempeflotte invitasjoner og bordkort. Og den eksplosjonsboksen var jo helt fantastisk!

Unni A sa...

Så bra at du tørket støv her og la ut disse fantastiske tingene! WOW! Så stilige invitasjoner og bordkort! Alt er så forseggjort og gjennomført, kjempestilig! Den eksplosjonsboksen var helt utrolig flott! Her har du virkelig lagt ned masse arbeid! Så flink du er!!
klem Unni

EllenFossli sa...

Nydelige ting til konfirmanten <3 Lurte bare på en ting, når du lager det eksplosjonskortet ditt legger du tre bazzillark oppå hverandre da? Og limer den firkanten som blir bunnen? Hvis det er sånn......hvilke lim holder det sammen? Kjempe fint var det <3

Ruth Ørsal sa...

Takk for det :) Ja, jeg bruker 3 bazzill ark....skjærer bort litt på 2 av dem slik at de passer inni hverandre. Her er en link til en mal jeg fant når jeg googlet litt:

http://www.kreativhobby.no/kreativt-tips-eksplosjonsboks-produktet-er-ikke-til-salgs.html

Jeg limer de 3 lagene sammen med Clas Ohlson sin dobbelsidige tape...holder fint den :)

Sider